Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu

Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu

Uvnitř video. Nové Porsche Cayenne bylo odhaleno! A co víc: víme o něm úplně všechno! Druhá generace prémiového SUV se dostane na trh v polovině letošního roku. Bude ve všech směrech větší, jeho hmotnost se ale přitom sníží, a pod jeho kapotou se objeví osmistupňový automat a hned několik nových motorů – z nich ta nejvýznamnější bude nepochybně hybridní motor.

Vydáno: 26.2.2010

Nové Porsche Cayenne přijde na trh letos v květnu, po dlouhých sedmi letech od uvedení první generace, která přivedla k jinak sportovní značce řadu nových zákazníků. Jak se na vůz exkluzivní stuttgartské značky sluší, přijde luxusní SUV s řadou novinek.

Větší a ještě prostornější
Předně bude nový Cayenne o celých 185 kg lehčí, než jeho předchůdce, a to i při nárůstu velikosti ve všech směrech: na délku měří o pět centimetrů víc než v předchozí generaci, na šířku o centimetr. Rozvor narostl o čtyři centimetry. Na přehledné srovnání parametrů si můžete prohlédnout v následující tabulce:

Rozměry Cayenne I Cayenne II Rozdíl
Délka 4798 mm 4846 mm + 48 mm
Šířka 1928 mm 1939 mm + 11 mm
Výška 1699 mm 1705 mm + 6 mm
Rozvor 2855 mm 2895 mm + 40 mm

Vedle vnějších rozměrů ale poroste i místo na palubě, také díky čtyřcentimetrovému nárůstu rozvoru. Kromě místa se má zlepšit i variabilita vnitřního prostoru, například zadní řada sedadel bude podélně posunovatelná o 160 milimetrů. Znatelně se zvětší i zavazadlový prostor, z původních 540 litrů naroste na obřích 670 litrů.

Pohon jednadvacátého století
Nárůst rozměrů ale není jedinou změnou. Nejdůležitější novinky se totiž odehrají pod kapotou, ať už jde o nové (nebo alespoň modernizované) motory, nebo o osmistupňovou automatickou převodovku, která bude s naprostou většinou motorů spojena.

Doba si žádá ohleduplnost k životnímu prostřední, a i na to má Porsche odpověď: kromě nižší hmotnosti, úspornějších motorů i převodovky dodá systém stop&start, který má kombinovanou spotřebu snížit až o kouzelných 23%.

Tím ale vůbec nejzajímavějším bude hybridní motor, na který klade Porsche velký důraz. Systém sestává, jako obvykle, ze dvou motorů: ze spalovacího benzinového šestiválce 3,0 TFSI od Audi, a elektromotoru. Vidlicový šestiválec přeplňovaný kompresorem disponuje výkonem 245 kW (při 5500-6500 ot./min) a elektromotor, pracující ve dvou rychlostních pásmech, má výkon 34kW (při 1150 ot./min). Výsledný výkon celé hybridní soustavy je 379 koní, neboli 279 kW (při 5500 ot./min), a maximální točivý moment 580 Nm je dosažen už v 1000 ot./min.

Je důležité zmínit, že Cayenne bude plnohodnotný hybrid (neboli full-hybrid), takže jeho elektromotor dokáže samostatně hýbat s celým autem, a to až do rychlosti 60 km/h. Nepomáhá přitom jen při rozjezdech, ale i při akceleraci i ve vyšších rychlostech. Spalovací motor jím může být nahrazen kdykoli není potřeba až do rychlosti 156 km/h.

Stará dobrá škola
Nesmíme ale zapomínat na řadu starých dobrých konvenčních motorů, zejména tedy zážehových. Základní verzi bude pohánět vidlicový šestiválec 3.6 V6, a jako jedinou ji bude možné koupit s šestistupňovou manuální převodovkou, a osmistupňový automat Tiptronic S pro ni bude za příplatek. Pro všechny ostatní motory bude dodáván sériově.

Druhou verzí bude Cayenne S s atmosférickým osmiválcovým motorem, oním automatem a systémem stop&start. Udávaná spotřeba je díky tomu všemu nečekaně dobrá, v kombinovaném provozu se prý zastaví na 10,5 l/100 km. Nejsilnějším z nabídky bude prozatím Porsche Cayenne Turbo, jehož pohon zajistí přeplňovaný osmiválec a udávaná kombinovaná spotřeba 11,5 l/100 km zní velmi optimisticky.

No a nesmíme zapomenout ani na naftovou verzi, Porsche Cayenne Diesel. S naftovým motorem 3.0 V6 TDI, pocházejícím od Audi, bude naftový Cayenne nejslabším motorem z celé nabídky. Zato ale nabídne výbornou spotřebu 7,4 l/100 km, čímž se dokonce stává nejúspornějším vozem celé automobilky Porsche. S osmistupňovým automatem přitom zrychlí z 0-100 km/h za slušných 7,8 sekundy.

Do terénu?
Nejmenší sériová kola budou obuta do pneumatik 255/55 R18, u dražších verzí ale dostanete i kola o velikosti 19 nebo 20 palců. To není nijak překvapivé, Cayenne se zkrátka do terénu často nepodívá. Přesto budou mít všechny motorizace stálý pohon všech kol, řízený elektronickou mezinápravovou lamelovou spojkou s přiřaditelnou uzávěrkou nebo se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.

Světlá výška Cayennu s odpružením ocelovými pružinami bude činit 215 mm, jeho brodivost přitom dosáhne hloubky 500 mm. Verze se vzduchovým odpružením zvládne hlubší brod, konkrétně s hloubkou 555 mm, jeho světlá výška se přitom pohybuje mezi 210 mm v základním nastavení, až po 268 mm v terénním režimu.

Porsche Cayenne druhé generace se představí už za několik dnů na autosalonu v Ženevě a na nejdůležitější trhy dorazí v květnu 2010.

Text: Redakce
Foto: Porsche

Fotogalerie: 
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Rubrika: 
Značka: 
  • 5. Březen 2017, 12:07 [comment_count]

    5 tipů: Jak na výběr pneumatik na letní sezónu

    Jak vybrat nejlepší pneumatiky na začínající sezónu? Pomůžou vám testy letních pneumatik i uživatelské zkušenosti. Zorientovat se v množství informací není jednoduché, proto přinášíme několik tipů, na co si hlavně dát pozor. 1. Rozměr je základ První

    ČÍST DÁL
  • 2. Březen 2017, 23:13 [comment_count]

    ADAC 2017: Test letních pneu 195/65 R15 vyhrálo Pirelli Cintu

    Blíží se jaro a s ním teplé počasí, což pro nás motoristy znamená přezouvání. Na nejrozšířenější rozměr R15 se tentokrát zaměřil ve svém testu německý autoklub ADAC, jehož výsledky bereme jako dobré doporučení, co je kvalitní pneumatika a co bychom

    ČÍST DÁL