Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu

Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu

Uvnitř video. Nové Porsche Cayenne bylo odhaleno! A co víc: víme o něm úplně všechno! Druhá generace prémiového SUV se dostane na trh v polovině letošního roku. Bude ve všech směrech větší, jeho hmotnost se ale přitom sníží, a pod jeho kapotou se objeví osmistupňový automat a hned několik nových motorů – z nich ta nejvýznamnější bude nepochybně hybridní motor.

Vydáno: 26.2.2010

Nové Porsche Cayenne přijde na trh letos v květnu, po dlouhých sedmi letech od uvedení první generace, která přivedla k jinak sportovní značce řadu nových zákazníků. Jak se na vůz exkluzivní stuttgartské značky sluší, přijde luxusní SUV s řadou novinek.

Větší a ještě prostornější
Předně bude nový Cayenne o celých 185 kg lehčí, než jeho předchůdce, a to i při nárůstu velikosti ve všech směrech: na délku měří o pět centimetrů víc než v předchozí generaci, na šířku o centimetr. Rozvor narostl o čtyři centimetry. Na přehledné srovnání parametrů si můžete prohlédnout v následující tabulce:

Rozměry Cayenne I Cayenne II Rozdíl
Délka 4798 mm 4846 mm + 48 mm
Šířka 1928 mm 1939 mm + 11 mm
Výška 1699 mm 1705 mm + 6 mm
Rozvor 2855 mm 2895 mm + 40 mm

Vedle vnějších rozměrů ale poroste i místo na palubě, také díky čtyřcentimetrovému nárůstu rozvoru. Kromě místa se má zlepšit i variabilita vnitřního prostoru, například zadní řada sedadel bude podélně posunovatelná o 160 milimetrů. Znatelně se zvětší i zavazadlový prostor, z původních 540 litrů naroste na obřích 670 litrů.

Pohon jednadvacátého století
Nárůst rozměrů ale není jedinou změnou. Nejdůležitější novinky se totiž odehrají pod kapotou, ať už jde o nové (nebo alespoň modernizované) motory, nebo o osmistupňovou automatickou převodovku, která bude s naprostou většinou motorů spojena.

Doba si žádá ohleduplnost k životnímu prostřední, a i na to má Porsche odpověď: kromě nižší hmotnosti, úspornějších motorů i převodovky dodá systém stop&start, který má kombinovanou spotřebu snížit až o kouzelných 23%.

Tím ale vůbec nejzajímavějším bude hybridní motor, na který klade Porsche velký důraz. Systém sestává, jako obvykle, ze dvou motorů: ze spalovacího benzinového šestiválce 3,0 TFSI od Audi, a elektromotoru. Vidlicový šestiválec přeplňovaný kompresorem disponuje výkonem 245 kW (při 5500-6500 ot./min) a elektromotor, pracující ve dvou rychlostních pásmech, má výkon 34kW (při 1150 ot./min). Výsledný výkon celé hybridní soustavy je 379 koní, neboli 279 kW (při 5500 ot./min), a maximální točivý moment 580 Nm je dosažen už v 1000 ot./min.

Je důležité zmínit, že Cayenne bude plnohodnotný hybrid (neboli full-hybrid), takže jeho elektromotor dokáže samostatně hýbat s celým autem, a to až do rychlosti 60 km/h. Nepomáhá přitom jen při rozjezdech, ale i při akceleraci i ve vyšších rychlostech. Spalovací motor jím může být nahrazen kdykoli není potřeba až do rychlosti 156 km/h.

Stará dobrá škola
Nesmíme ale zapomínat na řadu starých dobrých konvenčních motorů, zejména tedy zážehových. Základní verzi bude pohánět vidlicový šestiválec 3.6 V6, a jako jedinou ji bude možné koupit s šestistupňovou manuální převodovkou, a osmistupňový automat Tiptronic S pro ni bude za příplatek. Pro všechny ostatní motory bude dodáván sériově.

Druhou verzí bude Cayenne S s atmosférickým osmiválcovým motorem, oním automatem a systémem stop&start. Udávaná spotřeba je díky tomu všemu nečekaně dobrá, v kombinovaném provozu se prý zastaví na 10,5 l/100 km. Nejsilnějším z nabídky bude prozatím Porsche Cayenne Turbo, jehož pohon zajistí přeplňovaný osmiválec a udávaná kombinovaná spotřeba 11,5 l/100 km zní velmi optimisticky.

No a nesmíme zapomenout ani na naftovou verzi, Porsche Cayenne Diesel. S naftovým motorem 3.0 V6 TDI, pocházejícím od Audi, bude naftový Cayenne nejslabším motorem z celé nabídky. Zato ale nabídne výbornou spotřebu 7,4 l/100 km, čímž se dokonce stává nejúspornějším vozem celé automobilky Porsche. S osmistupňovým automatem přitom zrychlí z 0-100 km/h za slušných 7,8 sekundy.

Do terénu?
Nejmenší sériová kola budou obuta do pneumatik 255/55 R18, u dražších verzí ale dostanete i kola o velikosti 19 nebo 20 palců. To není nijak překvapivé, Cayenne se zkrátka do terénu často nepodívá. Přesto budou mít všechny motorizace stálý pohon všech kol, řízený elektronickou mezinápravovou lamelovou spojkou s přiřaditelnou uzávěrkou nebo se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.

Světlá výška Cayennu s odpružením ocelovými pružinami bude činit 215 mm, jeho brodivost přitom dosáhne hloubky 500 mm. Verze se vzduchovým odpružením zvládne hlubší brod, konkrétně s hloubkou 555 mm, jeho světlá výška se přitom pohybuje mezi 210 mm v základním nastavení, až po 268 mm v terénním režimu.

Porsche Cayenne druhé generace se představí už za několik dnů na autosalonu v Ženevě a na nejdůležitější trhy dorazí v květnu 2010.

Text: Redakce
Foto: Porsche

Fotogalerie: 
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Porsche Cayenne druhé generace: všechno o novince ze Stuttgartu
Rubrika: 
Značka: 
  • 1. Prosinec 2016, 16:51 [comment_count]

    Jak fungují podpůrné elektronické systémy vozidel

    Opět máme zimu na krku a začnou, nebo vlastně už začaly, nás sužovat mokré, namrzlé a sněhem pokryté silnice. Abychom dodrželi "zlaté pravidlo šťastného návratu", je prozíravé se na zimu patřičně připravit. Kvalitní příprava, jak si mnozí řidiči myslí,

    ČÍST DÁL
  • 24. Listopad 2016, 17:18 [comment_count]

    Peugeot 3008 jde na český trh, koupíte ho od půl milionu

    Zájem o SUV roste a všimli si toho samozřejmě i v Peugeotu. Někdejší MPV s označením 3008 je ve své nové, druhé generaci čistokrevné kompaktní SUV. Právě přichází na náš trh a startuje na částce 510 tisíc korun. Podívejte se na ceník. Nový Peugeot 3008

    ČÍST DÁL
  • 24. Listopad 2016, 13:05 [comment_count]

    Jak na to: Ekologická likvidace vozidel zdarma

    Máte staré auto, které už je neprodejné? Abyste ho mohli odhlásit z registru vozidel, potřebujete doklad o jeho ekologické likvidaci. Ten dnes není žádný problém získat, většina vrakovišť vás starého auta ráda zbaví — některé dokonce zadarmo. Podívejte

    ČÍST DÁL
  • 20. Listopad 2016, 14:09 [comment_count]

    Ford Mustang GT4: bestie připravená pro start na závodech

    Divize Ford Performance představila na tuningovém veletrhu SEMA 2016 v Las Vegas nové závodní provedení Mustangu. Ford Mustang GT4 je klientský závodní vůz koncipovaný tak, aby mohl startovat v nejrůznějších sériích závodů GT po celém světě. Nový

    ČÍST DÁL