view counter

Test ojetiny: Oltcit Club 11R nastartuje i klikou (1988)

view counter

Oltcit Club 11RTechnický vtip. Pojízdná sranda s křivým výfukem. I takto zlí jazykové hovoří o Oltcitu. Jenže podobné řeči pan Vladimír zásadně odmítá: "Je to spolehlivé auto, které ve své době patřilo k těm lepším. Kam se na něj hrabe nějaký Favorit," říká o svém plechovém miláčkovi spokojený majitel.

Vydáno: 30.1.2008 

view counter

Pan Vladimír bydlí v Mostě a už nějaký ten rok je v důchodu. Svého Oltcita si pořídil za 60 tisíc korun v roce 1989. Od té doby s ním najel 70 tisíc kilometrů. Auto nikdy svého majitele nezměnilo. Navíc se o něj Vladimír stará velmi dobře. Přes zimu odpočívá, a pokud se objeví nějaká závada, řeší se včas u stále stejného automechanika.

Současný stav vozu tomu také odpovídá. I když automobil za rok oslaví dvacáté narozeniny, vypadá k světu a je v dobré kondici. "Teď už s ním moc nejezdíme. Ale bývaly časy, kdy projel celou Českou republiku," říká Vladimír. Dodává, že ho Oltcit nikdy nenechal v nesnázích.

Vzhledem k věku vozu je jasné, že nějaké ty opravy už určitě proběhly. Na to hrdý majitel odpovídá: "Samozřejmě už po dvaceti tisících se musely vyměnit kulové čepy. Následně prasknul rozvodový řemen. Ale jinak se nic vážnějšího nestalo." Relativní spolehlivost je dána rokem výroby. Tento Oltcit patří k prvním modelům, které se sice vyráběly v Rumunsku, ale většinu dílů dodával Citroën.


Oltcit pana Vladimíra přes zimu odpočívá v garáži

Jen ho nepřevrátit!
Jízda s Oltcitem je podle jeho majitele velmi zajímavá. Motor v provedení boxer je uložen vpředu. Autu dává poměrně solidní dynamiku. "Při pohodové jízdě se spotřeba pohybuje okolo 7 litrů. Jakmile na to začnete šlapat, není problém překročit i 12 litrů na sto kilometrů. Na rychlou jízdu ale tohle auto není," upozorňuje Vladimír.

A skutečně. Pomalejší jízda je dokonce příjemná. Velmi měkké pérování vás hezky pohoupe. Ale v zatáčkách až moc, karoserie se hodně naklání. Je zcela reálné, že se Oltcit převrátí, pokud to do zatáčky jen trochu "nakouříte".

Samostatnou kapitolou je pak přístrojová deska. Jednoramenný volant je přinejmenším zvláštní. Místo klasických páček jsou pod ním jakési válce s potřebnými přepínači. "Není to nic hrozného. Je to pouze otázka zvyku. Navíc jsou to pořádné přepínače a tak něco vydrží," ukazuje Vladimír kruhový přepínač na stěrače. Při jízdě si nelze nevšimnout skákajících ručiček. Hlavně ta na tachometru ukazuje s rozptylem asi tak 20 km/h.


Místo klasických páček jsou pod volantem jakési válce  

Jak by Vladimír shrnul vlastnosti svého vozu? "Vzhled je zajímavý, ale chápu, že ne každému se líbí. Je to pohodlný automobil, který mě nikdy nezklamal a skoro vždy mě dovezl tam, kam jsem potřeboval. Co víc si přát? Nemám důvod mého Olouše měnit," odpovídá s úsměvem.

Východ s vůní Západu
Oltcit je výsledek spolupráce Citroënu a Rumunské státní organizace pro rozvoj automobilového průmyslu. Vůz vychází z Citroënu Visa a samostatná rumunská produkce začala v roce 1981. Třídvéřová karoserie skrývá zajímavá až vtipná řešení. Například vpředu jsou umístěné brzdné kotouče hned u rozvodovky na výstupních hřídelích. Ruční brzda působí na přední kola. Oltcit má zadní nápravu s nesymetrickými vlečnými rameny. Odpružení zadní nápravy je zase realizováno zkrutnými tyčemi, které jsou také nesymetrické.   

To nejlepší na konec. Věřte nebo ne, Oltcita můžete nastartovat kromě klasického způsobu také klikou. Úplně stejně, jako se startovaly první automobily. U motoru je umístěn klíč na šrouby kol. Jednou stranou této kliky lze šrouby povolovat, druhou stranu můžete "zapíchnout" do příslušného místa a roztáčet motor. No není to pořádné retro?

OLTCIT CLUB 11R
Rok výroby: 1988
Motor: čtyřválcový s protiběžnými písty (boxer), rozvody OHC
Objem: 1129 ccm
Max výkon: 41 kW (57 koní) při 6250 ot/min
Max točivý moment: 77.5 Nm při 3 500 ot/min
Maximální rychlost: 149 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/hod: 17.5 s.
Spotřeba: 7 l/100 km 

Text a foto: Lukáš Dittrich

Fotogalerie: 
Test ojetiny: Oltcit Club 11R nastartuje i klikou (1988)
Test ojetiny: Oltcit Club 11R nastartuje i klikou (1988)
Test ojetiny: Oltcit Club 11R nastartuje i klikou (1988)
Test ojetiny: Oltcit Club 11R nastartuje i klikou (1988)
Test ojetiny: Oltcit Club 11R nastartuje i klikou (1988)

Komentáře

Oltcit

nenormalne spatne vozidlo,zahodil bych ho do srotu.Jednoduse hnus!!!

Souhlasím s váma pane schwarz

Souhlasím s váma pane schwarz je to uplně pitomí auto

Oltcit

Dobrý den, naprosto souhlasím s názorem pana Vladimíra z Mostu ohledně Oltcitů. Rodiče mají 20 let starého Oltcita smontovaného v Rumunsku převážně z Francouzkých dílů a do konce roku 1988 což je i případ našeho vozu za dohledu francouzkých techniků. Je to opravdu technicky velmi zajímavý vůz který má plno nezvyklých řešení. Je tam zapotřebí umění ovládat systič a plynový pedál. Na druhou stranu je to spolehlivé auto a velmi pohodlné. Na druhou stranu skutečně není stavěné na rychlé průjezdy zatáček ale to je vždy věc určení a kompromisu. Osobně mám raději pohodlné vozy stejně se toho na silnicích moc naspěchat nedá. I Když moderní styl se ubírá opačnou cestou vozy mají tvrdé pérování a tudíž dobře sední v zatáčkách. Co se týče spotřeby na popojíždění v zimním období spotřeba nic moc. Nevýhodou tohoto vozu je vzduchem řešené chlazení navíc s olejovým chladičem. Vzduchová turbína je umístěstěná před motorem. Jen škoda že je přímo na klikovém hřídeli a ne ovládaná pomocí termostatu. Tudíš tyto auta v zimním období jsou stále studená. Naopak v letním období slvěle táhnou nepřehřívají se a i spotřeba je příznivá. Dobře seřízený vůz v letním období na trasu dokáže ujet 100km i za něco málo přes 6litrů. Co se týká karoserie škoda že blatníky a dveře mají tak navržené plechy, že pokud s tím někdo nic nedělá tyto díly jsou velmi často napadeny hloubkovou korozí. Na druhou stranu masivní podvozek, pozinkovaný silný plech pod motorem. Stejněným způsobem chráněná i nádrž. Na svoji dobu to bylo zajímavé auto. Mějte se hezky D.Strouhal

Oltcit děkuje

Díky, pane Strouha za zajímavý rozbor. Rozhodně mě obohatil o znalosti tohoto zajímavého vozu. Škoda, že už ho na našich silnicích není skoro vůbec vidět. Chtělo by to podobné kluby, jako mají trabanti. Bylo by to oživení legendy. Proč se s fabrikou nestalo něco podobného jako s Dacií? Je ot opravdu smutné...

olcit

váše auto mluvýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý????????????????????????????????a jestlyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy nnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeee tak proč vaše auto Ďěkuje?????????????????????????????

Dobrý den. Měl jsem také jako

Dobrý den. Měl jsem také jako mladý kluk 1 auto olcita vyrobeného z části francouzských dílů a zbytek co bylo rumunské šlo do háje. Dnes pomalu po dvaceti letech na něho vzpomínám s láskou, žádnému autu jsem se tak nevěnoval a dodnes mě nikdo nechce věřit, že brzdové desky jsem měnil v motoru a ne jak je zvykem u jiných sundáním kol. Dal jsem si ho tehdy na plyn, vzpomínám, že to byl 1 olcit na Ostravsku na LPG, byl problém tehdy sice se směšovačem, neboť nemohl být ohříván vodou, protože olcit je vzduchem chlazený, takže plynový směšovač někdy zamrzal, ale jezdil jsem dlouhé tratě za pár friců.

Oltcit se nikdy nepřevrátí!

Dobrý den. Já sám vlastním Oltcita. Koupil jsem ho za 1500 se 4letníma a 4 zimníma gumama a zahrádnou navíc:-) Původně jsem ho plánoval na pár měsícu ale nerezavěl a měl celkem slušný tech. stav tak jsem si ho nechal. Mám ho už 2,5 roku. Motor je neuvěřitelně živý a rád se nechá vytáčet, ideální otáčky má kolem 4000 kde má navíc již dostatečný výkon a krouták a nízká spotřeba. Navic při jemně sešlápnutém plynu se motor furt pomalu zrychluje. na 1/3 plynu se rozjede až na 140. Spotřeba při jízdě na kterou bylo auto asi konstruované je kolem 7 litrů a když dobře zakryjete motor tak v zimně stoupne asi o půl litru, navíc dost rychle začíná motor topit. Při jízdě brzda plyn je to kolem 10, dá se zajet i za 12. prostě spotřeba záleží na 3 hlavních faktorech, jak kde, jak s kým, jak kdy:-) Já většinou jezdím za něco kolem 8-9 ale rozhodně nejsem brzda provozu a vždy předjíždím víc aut než předjede mě, většinou mě ale moc aut nepředjíždí. Motor je boxer a díky tomu má zajímavý zvuk připomínající spíš větší obsah než 1,1. navíc díky tomu,že je to boxer má rozvod 2xOHC dvěma nestejně dlouhými rozvodovými řemeny-po koupi doporučuji vyměnit, motor má přesnější chod a přidá mu to něco na kroutáku. A ted k podvozku, to je epizoda sama o sobě. Je pravda že si musíte na podvozek chvíly zvykat ale je ač to tak nevypadá hodně přesný a komfortní ještě víc. V zatáčkách je nedotáčivý, ale dá se to eliminovat stlačením plynu a brzdy zaráz, pokod to přeženete smyk je pak dobře korigovatelný. Rozhodně se Oltcit nepřevrátí, to je blbej vtip, nebo už někdo viděl převrácenýho Oltcita? Sám jezdím na hranici smyku i za hranicí i na opačně klopených silnících, auto se spíš utrhne než převrátí. Tak kde se suzuki swoftem jezdím 100 se staženýma půlkama jezdím s Oltcitem 130 s jednou rukou na volantu a druhou obsluhuju rádio:-) Až ted s odstupem času jsem zjistil že ten podvozek není špatný a má něco do sebe. Když jedete v oltcitu 100 tak vám to přijde tak že jedete 80 ale když jedete v suzuki 80 tak vám to přijde o dost větší rychlost. Tím jak je podvozek konfortní tak nedává znát pocit rychlosti.Až se swiftem nebo octavií nacházím nové díry:-) Na klikatých cestám jsem tlačil na nárazníku před sebou hodně aut, pokud nepřijde dlouhá rovinka dá se stíhat většině aut. Navíc diky torzkám se dá upravit výška vozu a díky lichoběžníkovým nápravám vepředu i odklon kol. Podvozek dobře sedí hlavně za zhoršených podmínkách, špatná kvalita cesty, déšt sníh, kostky atd. V zimně se auto vůbec skvěle ovládá, je lehké takže si s autem vyloženě hraji. Díky tomu že ruční brzdy působí na přední kola dá se udělat taková jednoducháí uzávěrka diferenciálu,která fakt funguje, je mazec jet v hlubokým sněhu,že o něj dřete spodkem a máváte na auta které se snaží zoufale rozjet. Navíc což nechápu jak je možné podvozek není náchylní na boční vítr a třeba když míjíte kamión tak to nic neudělá (můžete pustit ruce z volantu a auto neodskočí-testováno i při 130), když se vzpomenu na škůdku tak to byl porod. Dá se s oltcitem jet po dálnici 140 stálou rychlostí a auto sebou nemlátí náhazí nic, drží svůj směr, toho si cením asi nejvíc. Brzdy jsou učinné i když nemají posilovač. Na pedál stačí působit malou silou. Je to možná dík tomu že má 4 kotouče a vepředu dost velké a s vnitřním chlazením. Spodek auta je dobře zakrytován takže snese i menší výlet mimo cestu. Ale má i slabé místa a tím je převodovka a vůbec celé hnací ústrojí kde vznikají vůle. Převodovka teče a jedna se mě už vymlela, řadit šlo furt ale ten zvuk převodovky byl děsivý:-) Nadruhou stranu při meziplynu jde lehce zařadit 1 při 30km/h, 2 při 60km/h 3 při 90.Pak slabé jsou světla, které nesvítí do boku, blbý posez za volantem a málo místa vzadu. Kufr je ale dost velký navíc dobře skladný. Najezdil jsem mnoho km s firemní oktávkou, něco se swiftem a pak příležitostně ostatní auta, ale do Oltcita vždy usedám rád:-)

Clanek o Oltcitu?

Dobry den Filipe, rad bych Vas prispevek po upravach pretiskl jako samostatny clanek, ktery vyjadruje zkusenosti majitele tohoto vozu, jelikoz je povazuji za zajimave a prinosne. Mel byste neco proti? Nenechal jste tu mail, ale vidim ze reagujete na prispevky ostatnich, proto Vas oslovuji zde. Muzeme se samozrejme domluvit i na fotografiich Vaseho vozu a podobne. Ozvete se prosim na muj mail zde: http://www.zavolantem.cz/redakce , pokud mate zajem. Dekuji. S pozdravem Martin Jedlicka, zastupce sefredaktora ZaVolantem.cz
Martin Jedlička, šéfredaktor ZaVolantem.cz

Olict se tedy převrátí

aaaaaa, tady se nám někdo zamiloval. To je naprosto v pořádku. Můj názor je, že takovej paskvil by se měl dát do technickýho muzea. Nezlobte se na mě, ale kufr je velký? a skladný? to teda zlatá ta zastava o který se tady píše, i když to je taky případ sám pro sebe. Ručka na přední kola? kotouče na hřídelích? a co ty nádory pod volantem. Konstruktéři byli nějací zhulený, když to vymejšleli. Olcit je technický vtip, hahahaa, za jeho volantem jsem byl příležitostně, ovšem bavil jsem se královsky, to jo, asi si ho pořídím a vyrazím s ním do polí a luk a lesů a tam s ním budu rajtovat dokud se nerozsype. Už se na to těším.

Odpověd

K těm kelímkům od jogurtu pod volantem. samozřejmně je to šok a proč by na autě kde je všechno jinak byly i klasické páčky:-) Má to nevýhody že se na to musí zvykat a nevypínají se blinkry, ale má to výhodu tu, že když rychle manévrujete tak si nechtěně nemůžete zapnout stěrače, blinkry,světla. Ani když budete jezdit po polích tak se nárazem nezapne žádná páčka, takže to není uplně nahovno... Ke kufru, je fakt velký a skladný když bereme v úvahu velikost auta. Má nízkou nakládací hranu, vleze se tam komolent motor z favorita naležeto. Pernamentně vozím tubu s průměřem 35cm a délkou kolem půl metra +zesák a když jedeme ve 2 na dovolenou tak se kolem vleze každýmu ještě batoh, jídlo a vybavení, takže super. Nemá sice kufr jako oktávka ale podle mě je dostačující. K té ručce, má výhody že se dá pomocí ní udělat jednoduchá uzávěrka, takže v kopci hrabou obě kola a né jen odlehčené, má to fakt lepší záběr a pokud chceš smykovat tak to taky jde, pomocí sešlápnutí brzdy a plynu zaráz, je to o zvyku.

já ti to neberu. Ale

já ti to neberu. Ale považovat za výhodu to, že si to omylem zapnu. S běžným autem po poli také nejezdíš a není vlastně na poli jedno, jestli ti bliká blinkr? Neříkám že je to vyloženě strašný auto, Ale teda. Je divný, od designu až po parádně pokroucenej vejfuk. A tuba + zesák a dva batohy se vejdou snad do úplně každého auta, kromě smartu. Takže taky nic extra. Ovšem ze všeho nejdůležitější je, že si spokojenej. Jak říkám mě by se líbil na demolování :-))

olcit

my doma na ndedine mame urobenu trojkolku a motor mame z olcita a keby ste v tom sedeli to taha ako dive este je to len v zakladnom stadiu ale ked to bude uplne hotove tak bude to nadhera lebo este treba elektriku kable do eska pasok postahovat a zadnu sedacku tam dat.

olcit 11r

prodam skvelym stavu olcit 11r nebourany plno nahradnich dilu skvely stav top stav perfektne jezdi jjesete dam 2 letni pneu malo jety cena 10 000Kc

Drahé?

To je trochu moc, ne? Za 3000 beru!

OLTCIT 1998

Dost s vašima názorama souhlasím, měl jsem si koupit auto v roce 1998 a měl jsem opravdu hodně peněz /12000/ takže jsem vybíral mezi schade úžovkou, zastavou, wartburgem, Vazem 1200 a Zastavou. Škodovka se mě zdála strašná, alespoň ta s úzkým podvozkem, Zastavy nebyly a Žigul byl za ty prachy sotva pojízdnej. Byl jsem i na obhlídce Fiatu polski za 8000 tisíc, ale byla to fakt síla. Před oltcitem mě varovali všichni i všichni svatí, ale já jsem to auto různě zkoumal a pak jsem si ho koupil s tmavěmodrou metlou. Mělo nějaké nedostatky, trochu koroze, ale zkuste koupit auto 10 let staré, se kterým jste celkem spokojený a navíc se vám opravdu líbí.Doadal bych, že Citroen do roku tak 1993 je buď líbí nebo nelíbí, nic mezi a to je i případ oltcitu. Zažil jsem s ním vše popsané nahoře. Spotřeba málo kdy klesala pod 9l, ale zas měl skvělý rozjezd, srovnatelný na dvojku i jedničku s výkonější Feldou, což byl šok pro mne i majitele feldy, který jel vedle mě. Nakonec jsem ho prodal, páč odešel alternátor, ale bylo to nejmenší a zároveň nejpohldelnějšá auto asi za celý můj život.Škoda že zkrachovali, koupil bych si novější typ

Oltcit a kritika

Oltcit není v žádném případě Citroen Visa - z toho nemá vůbec nic. Motor podle Citroen GS,GSA jenom jiné kubatury, Oltcit měl 1100 a 1300 ccm, Citroen 1000 a 1200 ccm. Kastle totálně jiná než vyráběné Citroeny. Koupil jsem ho vrácený v reklamaci, měl najeto asi 1800 km, 3 měsíce v provozu, byl za půl darma - 27000 Kčs, když nový stál 70000. Nasedl, sjel k benzínce a jezdil. Při 10000 km se vysypala převodovka. Protože už bylo po revoluci, sjel jsem do Tirschenreuthu a koupil za 50 západoněmeckých šušní převodovku z vraku Citroena GS - 4 kvalt a namontoval - pasovala naprosto přesně. Vydržela dalších 40000 km a odešla také. Jel jsem opět do Tirschenreuthu a koupil za 100 DM převodovku z Citroenu GSA - pětikvalt, byla delší a tak se musel upravit zadní držák se silentblokem. Neměla chybu, k tomu autu se vyloženě hodila - na pět tachometrově 170 km / hod a spotřeba lepší. Chlazení - asi bezproblémové auto pro Saharu přes den, řešil jsem to v zimě kartonem, který mi taky jednou nalítal přes saharu dovnitř - bylo zasněžené celé auto kartonem. Měl jsem v úmyslu dodat žaluzie z Moskviče, ovládané mechanicky a doplnit teploměrem oleje motoru - to Oltcit taky nemá, ale k tomu jsem se nějak nedostal. V zimě na dálku to ale při zastavení dokázalo chcípnout zimou - a posádka taky, ta i za jízdy. Řeči typu nádory u volantu - pane projděte si Citroeny od Fantomasovo do dneška a běžte pak umřít tiše do houští... Do kufru se mi vešel 200 l sud s asfaltem - dokonce jsem ho tam za mlada sám nakutálel. Nemá asi cenu Oltcita srovnávat se současnými auty, srovnejte si to s dobovým Favoritem. Převrátit nešel, jenom tak klamal tělem - kastle se naklonila, ale podvozek utrhnout nešel. Ve sněhu vyjel neskutečné věci, vítr nevadil, při vjezdu do vysoké vstvy rozbředlého sněhu na dálnici sice člověk měl pocit, že se zastavily kolečka a auto jede bez nich dál, ale jinak se nehnul. Závady - vačka - dvakrát levá, získávalo to pak zvuk šicího stroje, ložiska v kolech pochopitelně taky a rezlo to třeba ve spojení rámeček dveří x dveře. Jinak nic, což na auto z reklamace není špatné. Jo ještě u toho bledly zadní lampy - všechna barevná světýlka byla bílá, ale to mi vyřešil zloděj, který mi je jedné noci zdemontoval a kabely s konektory úhledně smotal do zejících otvorů - dodatečně aby mu ruce upadly. Mohu srovnat s favoritem, Lada 1200, S 120 M, Fiesta 1986 -a Oltcit vyhrává.

dvacet let s OLDOU

Na úvod mi dovolte vyjádřit radost, že se ještě někdo tímto vozidlem v dnešní době zabývá. Oltcita jsem kupoval v roce 1989 od zástupce firmy Oltcit v ČSSR s 1500km. Je vyroben v roce 1988 a krásně červený. Tehdá jsem váhal mezi Favoritem a Olcitem. Po vyzkoušení obou vozů bylo rozhodnuto - OLTCIT CLUB 11R byl doma. Od rumuna jsem dokoupil plastové nárazníky a doplňky do interiéru z RLka. V 7tis km jsem vyměnil oka přední nápravy za silentbloky, ve třiceti praskl přítlačák takže nová spojka se vším všudy. V současnosti má Olda 73tis km a jsem rád že ho mám. V průběhu let jsem Oldovi pořídil několik kamarádů jiných značek, ale Oldík je stálice. K osmnáctým narozeninám dostal krásná hliníková kola. Jízdní vlastnosti odpovídají citroenu 70-tých let. Houpavá kachna. Situace se zlepšila rozšířením rozchodu o 1,5cm montáží podložek pod kola. Motor je neuvěřitelně výkoný a rád se vytáčí. Kroutící moment 79nm je skutečně na hranici. Motor chce skrátka držet v otáčkách. Spotřeba velmi závisí na seřízení, teplotě a stylu jízdy. V létě průměr 5,8 v zimě až 11l/sto. Koroze není žádná, neboť po koupi jsem auto kompletně rozebral a náležitě ošetřil. Největším problémem Oltcita byly ruce českých mechaniků. V servisu jsem byl pouze jednou na první garančce. Když mechanik odpověděl na otázku proč neseřídil kontakty rozdělovače "pane, toto auto žádné nemá protože zapalování je elektronické" už můj vůz žádný "odborník" pod pazoury nedostal ! V současnosti velice rád autíčko užívám už kvůli nepřekonatelnému topení. Mým druhým vozem je prémiové SUV s naftovým motorem. Nebýt tam vyhřívané sedačky tak v něm zmrznu! Obrovskou výhodou je možnost startování vozu klikou. Tuto variantu rád využívám i když není nutno, už kvůli neuvěřitelným pohledům kolemjdoucích. Co se týká kufru je OBROVSKÝ a nepřekonatelně skladný. Které dnešní auto o délce 3,7m má základní velikost kufru 298 litrů, nízko nakládací hranu a téměř krychlový tvar? Další vychytávkou je rezerva, hever a nářadí u motoru. Při defektu není nutno vůbec nic vyndavat, válet se pod autem ani hledat nářadí. Jen je škoda, že nelze přikládat fotografie. Věřte, že takový unikát v původním stavu jako mi stojí v garáži jen tak někde není k vidění!

Vkládat možná nejdou sem,

Vkládat možná nejdou sem, ovšem jestli sem někdy ještě zavítáš, mohl bych o fotky poprosit? Mám k tomu autu citový vztah :) 3enit@seznam.cz

Oltcit

Souhlasím s vámi.Mám oldika už 21rokem a taky na něj nedám dopustit.Mimo benzínové nádrže a předních čepů a ok je vše původní.Mám najeto 105 000km.Zdravím.Vašek

Olda

Oltcit, je nejlepší auto na světě sem snim velice spokojený.A nějaký club by nebyl špatný. Mam najeto 125000 A BEZ ZÁVAD JE PRAVDA ŽE SE O NĚJ STARAM JAK O MIMINKO

miminko

Vážně,dáváte mu plenky,mlíčko a spí v kolébce??????Nevyplivne vám dudlík????? A jezdíte s ním v kočárku??????Není to nejlepší auto na světě nýbrž automobilová katastrofa.

nabídka náhradních dílů Oltcit

Dobrý den rozprodávéme sklady náhradních dílů a máme v nabídce i sklad náhradních dílu na Oltcita. Pokud někdo máte zájem prodáme kompletní sklad,nebo část ,je nám líto tyto díly nechat sešrotovat.Seznam je na www.autonila.cz odkaz výprodej.

To je dobré,ale já čerpám

To je dobré,ale já čerpám díly jinde.

Chtěl bych aby si někdo

Chtěl bych aby si někdo přečetl poslední článek o oltcitu.Na google napište" oltcit"obrázky a hned první obrázek na něj klikněte budou tam komentáře sjeĎte uplně dolů a uvidíte tam poslední komentář s názvem oltcit nejprve od ledera a potom poslední.Prosím přečtěte si to a odpovězte sem na tuto stránku.Děkuji

Klika

Zrovna včera se manželce vybila baterie a startoval jsem klikou - k nezaplacení - žádné roztláčení a startovací kabely. Přimlouval bych se i u nových vozů.

sympatie!

Som síce hlavne fanda Trabanta 601, no Oltcita sme mali, keď som bol malý. Bol z jednej strany červený a z druhej oranžový, lebo bol dlho vo výklade v Mototechne - červené boli vzácne, ale mamka inú farbu nechcela. Naši mali obchod s potravinami a Oltcit ťahal za sebou vždy príves s nadstavenými bočnicami, plný tovaru. Aj sám bol vždy plne naládovaný. Zadné zásterky bolo treba vyhýnať za háčiky, čo boli pre ťažné lano, aby nedreli v zákrutách po zemi. Regulátor bŕzd sme mali tiež mierne upravený. Otec vyrobil pred chladič spomínané žalúzie a teplomer oleja zbudoval podľa návodu v Amatérskom Rádiu, bol ledkový, umiestnený v bonusovom tlačítku nad prístrojovkou, bolo to 8 LEDiek v dvoch stĺpčekoch. S prevodovkou nebol problém - bola francúzska. Vyrábalo sa do neho elektronické zapaľovanie, ktoré vedelo švihnúť iskru aj na 15cm, no iný význam nemalo. Medzi karbec a motor sa vkladali akési dve predlisované vrtulky, čo mali víriť zmes. No s Oltcitom, zaťaženým, ako náš, sa už so spotrebou skoutočne nedalo nič robiť. Boli sme na ňom aj v Chorvátsku, s nami išli ešte rodinní známi s Favoritom, ktorý po diaľnici nestíhal, ani do kopcov pri Slovinských hraniciach a dolu kopcom sa mu zase odtavili puklice od brzdenia. S Oltcitom sme chodili aj lyžovať na Podkonické Pleše, no že by nejako oplýval prejazdnosťou v snehu, to sa fakt nezdalo, ale mal výhodu, že sa v ňom človek nebál rozbehnúť a potom už išiel. Veľkým nedostatkom bolo, že bol stále prechladený, rovnako ako Trabant. Ale podobne, ako si ľudia za najvyšsej éry Trabanta s týmto nevedeli dať rady, tak to dnes riešime hravo a jednoducho, ako by to predtým nikoho nenapadlo. Rovnako to bude aj s drobnými neduhmi Oltcita. Tak ako Trabant vedel postaviť domy, "odchovať" deti, ale vedel byť aj nenávidený, tak to bude aj s Oltcitom. Nieje to všedné auto, nieje to auto pre všedného človeka, ale ten, kto si s ním nájde spoločnú nôtu, bude mať s ním silné puto. Pohľady okoloidúcich bude pútať stále a čím viac, buď obdivné, alebo ľútostné - rovnako, ako Trabant. Rád by som si niekedy sadol za volant Oltcita a vybral sa s ortodoxným "Oltcitárom" na ďalekú dobrodružnú cestu, ako sme vlani boli v Rumunsku s našim Trabantom. Dokonca sa mi zdá Oltcit ešte dobrodružnejší a láka ma viac, než 2CV. Lebo 2CV je veľa, ale Oltcit - to je rarita! Prajem ostávajúcim Oltcitom nielen na slovenských a českých cestách veľa šťastných Km a teším sa na spoločné stretnutie! Andrej Oravský Stredoslovenský Trabantklub Slovenská Ľupča

Oltcit

Také jsem byl vlastníkem Oltcita, a rád na něj vzpomínám. Dělal jsem si k němu elektronické zapalování a musím uznat, že se z toho vyklubalo pěkné živé autíčko. Jasné zlepšení chodu motoru bylo od asi 4000 ot/min. Měl jsem vždy ojetinu a tak to také vypadalo. Předchozí majitelé buď na údržbu sraly a nebo v servisu nevěděly kudy kam. Mezi patálie patřilo například prasklé nalévací hrdlo do nádrže, koroze nádrže, vadné držáky čepu horního zavěšení, unikající olej z motoru, hlučná převodovka, vrzající zadní náprava. Oldřiška ( tak jsem mu říkal ) byl pohodlné auto na svezení, rád se nechal vytáčet a taky rád chlastal. Zkoušel jsem i laborovat s tryskama umístnýma pod vzdušníkama, ale vždy nevalné výsledky. Spotřeby prakticky od 6,8 l /100 km, až 14 l / 100 v městě. Dnes bych si docela rád Oltcita pořídil na občasné letní výlety a hlavně jako technickou kuriozitu. Škoda, že je výroba pohřbena. V současnosti dlachním Peugeotka 205 v naftě a musím uznat, že spotřeba je hodně příznivá a to od 4,5 l / 100 km po 6,8 l / 100 km v městském zimním provozu. Problémy prakticky žádné ( nepočítám běžné provozní ) a to má namotáno 1/4 miliónu kilometrů...

Oltcit

Zdravim všechny oltciťáky, mam oltcita už 22 let a jsem sním nadmíru spokojenej. Lepší auto snad neni. A kdo říká že je to hrozný auto, tak neví o co vůbec jde a nikdy v tom asi nejel, protože kdyby v tom jel tak nebude říkat takové věci. Oltcit je velice spolehlivé auto a navíc bez starostí, žádná voda, ale vzduchem chlazený motor což je super. Je velmi dynamický a strčí do kapsi favorita. Prostě jedním slovem SUPER auto.

Sranda s Oltcitem

Zdarec všem zdejším fandum. S timto nezapomenutelným vozem jsem se setkal na jedné firmě coby služebním vozem, mimo jiné jsem tam vyskoušel Š105, Ladu 1200 - 1500, a P 405. Ovšem toto bylo atičko které z každého dne dělalo zabavu. Když vam řeknu že po měsíci co jsme snim jezdili jsem nahodou otevřel motor a divil se že kluci rumunšti přibalili do zakladu jeden kablik ke svíčkam navíc. Pak mi došlo že nemáme zapojen jeden válec takže jsme jezdili jen na 3. Asi to byl umysl zaměstnavatele aby jsme nejezdili moc rychle. Potom co jsme ho zapojili se z auta stal dravec ktery ožil až nevidaně. Další šílene překvápko přišlo při prvním sněženi. Už jste někdy jeli v mírnem sněženi které ovšem v autě to vypadalo jako vánice, protože přes ventilaci se valili vločky s přibyvajici rychlosti čím dál víc. Ještě jedna perlička, neskutečně jsme se bavili když ho dostal někdo nový a my jsme ho varovali že si ma hlavně dávat pozor na hladinu chladicí kapaliny. Určitě už víte co muselo následovat. Samozřejmě to byly neskutečne minuty zábavy sledovat jak člověk neznaly vozu chodí kolem s petkou vody a hledá kam to nalít. Opravdu to je autičko se kterým jsem se vyřadil a hodnotim ho velmi veeeelmi kladně i když sam jezdim spíš ve větších vozech R25, C5, toto auti ve mně zanechalo zářez vzpomínek ke kterým se rad vracím. Přeju vám dlouhy život vašich Oldiku a jen příjemne zážitky.

Nějaký video

Až nyní jsem měl možnost srovnat Oltcita s Puntem 2 gernerace. Je Jasné, že punto je novější a asi méně poruchové, ale nemůžu si odpustit pár věci. Punto mělo motor 1,2 44kW, takže hodně podobné oltcitovy, bohužel motor v puntu není vůbec živý, z nízkých otáček se dlouho zbírá a ve vysokých chybí zátah, bohužel tento motor nemá vůbec žádný charakter, prostě slouží k přemístění auta na z místa na místo. když sešlápnete plynový pedál na podlahu tak se nic nestane, ani motor nezačne pomalu jinak řvát. Když to porovnám s oltcitem tak, oltcit má určitě větší zátah. Rozdíl je jasně patrný navíc při rychlosti 100km/h když chcete předjíždět na 4 rychlostní stupeň. V puntu sešlápnete plynový pedál a trvá jen 3 vteřiny než se k autu přiblížíte, pak si uvědomíte, že vlastně nechcete ani předjíždět :-D Oltcit začne zrychlovat hned a už vedle auta, které předjíždíte máte rychlost pomalu 130km/h. Další kapitola je podvozek, rozhodně podvozek v Oltcitu je měkký a hodně se naklání-ale vem to čert! v puntu je podvozek strašně tvrdý auto skáče po cestě, až je to nepříjemný při delší jízdě. Při rychlosti 100km/h musíte v puntu korigovat volantem směr jízdy aby jste jeli rovně. Dálniční rychlost je už celkem mazec na soustředění. V oltcitu je skoro jedno jestli jedete 90 nebo 150 a dokonce na rozbité cestě, furt to jede rovně. Další věc je že punto má strašně nekomunikativní řízení, nejde ve volantu poznat jestli jste najel např. na šterk. myslím si, že by oltcit v zatáčkách stíhal puntu, když stíhal seatu ibize(která i přes vešerou snahu mi neujela ani o metr). Poslední věc spotřeba, při rychlejší jízdě si punto vezme překvapivě mnoho, dokonce víc než kámošovo bmw 320i a to je 6 válec. při pomalé jízdě je ale spotřeba malá. Rozdíl oproti oltcitu je vzhurba 1-2 litry, oltcit měl vždy větší. (podle stylu jízdy 8litrů-2+4), na brzdový pedál se u punta pochopitelně nemusí tolik tlačit, ale zase má strašne blízko pedáli u sebe, mockrát jsem zmáčkl víc pedálů. Takže abych to shrnul, tak pokroky v malých autech zase nejsou tak velké, jediný znatelný pokrok je bezpečnost a odolnost proti korozi, ale na to, že automobilky vyrábí auta tolik let, nic moc. Když uvážíme, že oltcit je konstrukčně ze 70. let. Bohužel za svým názorem si budu stát. Není to špatné auto, konstrukčně, bohužel dílenský zpracování je mizerný. Jen poznámka, máme v rodině nissana primeru p11, suzuki swift rv.93 (asi nejhorší auto co jsem kdy řídil:-D) najel jsem asi 1500km z jedničkovou octavií, asi 2000 se dvojkovou octávií, a dál jsem si vyzkoušel mnoho dalších aut. takže zase nemám nejhorší přehled. Přikládám video http://www.youtube.com/watch?v=dem4np2tfOw

Komentář

Dobří vlastníci Oltcitů,kritiky pošlete jinde,přečetl jsem si Vás,dodávám o čem není zmínka.V těch létech a pár mluvících automobilových borců,i dnes,nezažili potupu jejich na spátky koupených čtyřkolek,co stále umí Otcit na sněhu v horách,Oltcit vítězí,mějte se .

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Povolené HTML značky: <cite> <code>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.