Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli

Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli

Arteon přebírá v nabídce Volkswagenu důležitou pozici. Potom, co odešel do důchodu luxusní sedan Phaeton, plní nový Arteon roli vlajkové lodi automobilky. A v Česku také manažerského auta.

Větší a prostornější

Nová vlajková loď od Volkswagenu vzbudila v Česku velká očekávání. Jsou opodstatněná? Podívali jsme se na něj blíž. Víc než Phaetonu se Volkswagen Arteon podobá populárnímu Volkswagenu CC — má podobnou siluetu i bezrámová okna, ale je větší, luxusnější a má velké ambice. Na délku proti CC narostl o 6 cm a rozvor má delší dokonce o výrazných 13 centimetrů.

To je poznat i v interiéru. Prostornost na předních sedačkách je samozřejmá, ale vzadu nás překvapil obrovský prostor na délku, na šířku i nad hlavou. Při prvním letmém vyzkoušení nás zaujal i příjemný sklon sedaček, takže i dlouhé cestování by mohlo být pohodlné. Navíc Arteon je liftback (mimochodem první od VW), takže má vzadu páté dveře a díky tomu si může dovolit úctyhodně velký kufr 563 litrů.

Prémiovější Passat

Za volantem je Arteon podobný jako jeho konzervativnější sourozenec Volkswagen Passat, jen je kabina o něco prostornější a podle zvolené výbavy i luxusnější. Materiály, ovladače i velký dotykový displej infotainmentu, to vše je klasický Volkswagen. Výbavy jsou v nabídce tři, vedle základní verze ještě luxusní Elegance a sportovní R-Line. Do výbavy dostal Arteon to nejlepší z Passatu a ještě něco navíc, třeba nové bezpečnostní systémy, které jsou na vrcholu současných aut.

Nabídka motorů kopíruje Passat a jsou tu výhradně čtyřválcové motory, v tuto chvíli jen dvoulitry: benzinový 2.0 TSI s výkonem 280 koní a diesel BiTDI s výkonem 240 koní. Později dorazí ještě základní benzinový motor 1.5 TSI Evo 110 kW.

My jsme si vyzkoušeli oba dvoulitry. Ani jeden z nich nemá vyloženě sportovní projev, to jsme ale ani nečekali. Dynamika je v obou případech skvělá, z nuly na stovku zrychlí kolem 6 sekund. Kabina dobře izoluje hluk i pocit z rychlosti, takže Arteon bude skvělým společníkem na dlouhé jízdy po dálnici. Benzin má navíc hezký ostrý zvuk, nafťák zase bude bodovat spotřebou.

Luxus už za milion korun

Je Arteon jen větší Passat, nebo ještě daleko zajímavější auto? To si můžete vyzkoušet sami. V základu stojí jen lehce přes milion, konkrétně 1 007 900 Kč, a to už je hodně zajímavá nabídka.

Volkswagen Arteon vám ukáží třeba v Auto Podbabská a nabídnou i předváděcí jízdu. A až si ho tam koupíte, nabídnou vám mimochodem i značkový servis Volskwagen. Není na co čekat.

Text: Redakce
Foto: Volkswagen

Fotogalerie

Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli
Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli
Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli
Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli
Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli
Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli
Není pro každého, tvrdí Volkswagen v kampani na Arteon. Tak jsme ho vyzkoušeli