Dvacet nových policejních Volkswagenů Passat 3.6 FSI doplnilo stávající R36ky

Zástupci automobilky Volkswagen předali dnes Policii ČR flotilu 20 vozů Volkswagen Passat 3.6 FSI 4Motion, která rozšíří současný vozový park speciálních vozidel Passat R36. Stejně jako dosavadní rychlé passaty, i ty nová mají dohlížet na piráty na dálnicích a silnicích první třídy. Honit vás budou až do rychlosti 250 km/h, pak jim ujedete.


Vydáno: 2.4.2012

Policistům, kteří budou Passaty 3.6 FSI 4Motion používat, práci v silničním provozu usnadní nejmodernější měřicí a dokumentační technika od renomovaných dodavatelů, jako jsou společnosti MTX a RAMET C.H.M. Dovozce IVG navíc zorganizoval již v lednu na polygonu v Mostě pro dvě stovky policistů teoretické i praktické školení zaměřené na řízení nových služebních vozů.

Volkswagen Passat 3.6 FSI 4Motion má pod kapotou vidlicový šestiválec, který nabízí ze zdvihového objemu 3,6 litru nejvyšší výkon 220 kW (300 koní). Hnací sílu přenáší na vozovku pohonu všech kol, jehož součástí je šestistupňová dvouspojková převodovka DSG s možností manuálního řazení páčkami pod volantem. Dynamické schopnosti „dálničních“ Passatů dokumentuje nejvyšší rychlost 250 km/h (elektronicky omezená) a akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Passat B7

Rychlé Passaty předali policii zástupci prodejce značky Volkswagen Auto Heller s.r.o. a dovozce Import Volkswagen Group. „Passat 3.6 FSI 4Motion je vrcholné provedení nejprodávanějšího dováženého modelu ve střední třídě. Je to všestranný vůz, který splňuje nejvyšší nároky v oblastech jízdní dynamiky, komfortu a bezpečnosti zároveň. Pro svoji službu na českých dálnicích je jako stvořený,“ uvedl Petr Janeba z VW.

Dosud na dálnicích a silnicích první třídy honí piráty 16 upravených Passatů R36, které byly policii dodány v roce 2008. Velkým rozdílem nových Passatů je však přítomnost mikrovlnného radaru Ramer10. Ten oproti radaru Polcam ve ‚starých‘ Passatech umožňuje i měření z místa, je tedy možné očekávat, že tato vozidla budou nyní často stát na nájezdech a měřit rychlost všech vozidel jedoucích po dálnici. Pro majitele radarových detektorů je to však dobrá zpráva, neboť používaná frekvence, 34GHz, je stejná, jako u již používaných radarů Ramer. Na rozdíl od nich je ovšem u těchto nových vozů mnohem lépe zamaskována radarová anténa, která již nyní nijak nenarušuje vzhled vozu. Řidiči bez pasivních antiradarů tak mají mnohem menší šanci tyto vozy rozpoznat, v podstatě jediným viditelným poznávacím znamením je dvojitý blesk ve spodní mřížce pod SPZ. Dále by si ještě řidiči míjející tento vůz mohli všimnout kamery na palubní desce.

Text: Redakce
Foto: Volkswagen a Internet

Galerie